onsdag 6. oktober 2010

Halvveis i svangerskapet!

Ja i dag er jeg halvveis i svangerskapet.
20 uker og 1 dag igjen til terminen. Siden et svangerskap regnes som å være 40 + 2, 40 uker og 2 dager, er jeg jo derved halvveis når jeg i dag er 20 + 1.

Tiden har flydd rasende fort, flyr den andre halvparten like fort så kommer ungen før jeg vet ordet av det. Men jeg gleder meg jo, så det er sånn sett greit det også altså. Bekkenløsningen er ikke for ille plagsom så lenge jeg sørger for å gå sakte (fristende i dette regnværet, ja...) og variere sittestillinger og unngå de som er ubehagelig, bryte  opp arbeidsdagen med litt roooolig gange, og slenge meg på sofaen når jeg kommer hjem ;)

Det er da ikke så ille det, etter middag tar jeg ei rolig stund på sofaen, leser et par bøker Knerten kommer med, insisterer på at han skal bære den første tilbake til bokhylla før jeg leser den andre, etc, og får litt koooooos, gjerne får lillesøster en kos også. Etterhvert er det tid for barnetv (Han ser barnetv fra 17.30, da er det småbarnsbarnetv på nrksuper, og dersom det er noe som fenger ser han den ordinære fra 18.00 også) og det finnes jo ikke noe koseligere enn å se det med en toåring i armkroken, og kommentere, snakke sammen og delta. Det var rett fascinerende å observere ham når han så Dora the Explorer i går, pekte ivrig på tv'n og ropte "Dæææææl!" for han så jo de tingene de spurte etter, måtte vite! Storkoste seg. Og det gjorde mamma'n som satt sammen med ham også. Rett og slett ei deilig stund.

Jeg lurer til tider på hvordan det skal bli med to små, med forskjellige behov som gjerne skal tilfredsstilles samtidig, men det går vel det også. Dessuten er guttungen like glad i å sitte i pappas armkrok mens han ser barnetv, så vi har da 4 armkroker til to unger, det må da gå helt utmerket :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...